诗篇第23篇新解

You may have never thought nor looked at this Psalm in this way; even though you say it again and again. 即使你一再用圣咏第二十三篇来祈祷但你可能不曾想过,也不曾以这种方式来看这篇圣咏.

The Lord is my Shepherd耶和华是我的牧者

That’s relationship那是关系

I shall not want我必不致缺乏
That’s supply.那是供应

He makes me to lie down in green pastures祂使我躺卧在青草地上
That rests那是休息

He leaded me beside the still waters领我在可安歇的水边
That’s refreshment那是精力的恢复

He restored my soul祂使我的灵魂苏醒
That’s healing那是治疗

He leaded me in the paths of righteousness为自己的名引导我走义路
That’s guidance那是领导

For His name sake祂为了自己名号的缘由

That’s purpose那是目的

Yea, though I walk through the valley of the shadow of death我虽然行过死荫的幽谷

That’s testing那是试探

I will fear no evil也不怕遭害
That’s protection那是保护

For Thou art with me因为你与我同在

That’s faithfulness那是信实

Thy rod and Thy staff they comfort me袮的杖,袮的竿都安慰我

That’s discipline那是训练

Thou prepare a table before me in the presence of my enemies在我敌人面前,你为我摆设筵席

That’s hope那是希望

Thou anoint my head with oil袮用了油膏了我的头

That’s consecration那是圣化

My cup runes over使我的福杯满溢
That’s abundance那是丰裕

Surely goodness ad mercy shall follow me all the days of my life我一生一世必有恩惠慈爱随着我

That’s blessing那是祝福

And I will dwell in the house of the Lord我且要住在耶和华的殿中

That’s security那是安全

Forever 直到永远

That’s eternity那是永恒

I thought this was pretty special, just like you! 我认为这个简报就像你一样很特别。
What is most valuable, is not what we have in our lives, 最有价值的,不是我们生命中拥有什么,
But WHO we have in our lives而是我们的生命中拥有的那位
上帝是我的好牧人

0 评论:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment